Mælkeindtag og putning

13. august 2009

Alder:
8 mdr.

Mælkeindtag og putning

Hej Helen.

Nu hvor Victor snart er 8 mdr, ville jeg høre dig ang. mælkeindtag, hvor meget skal han have i den alder ?

Han får MME om dagen ca. 400 ml (+/-) og bryst tidlig morgen og når han skal sove til natten.
Han bliver lagt kl 20 ca og får en flaske vælling når han vågner ved 24-01 tiden. Så vågner han kl 05 og kommer over og får bryst og sover til ca 07.. Hvor vi står op og han får havregrød.
Herefter er jeg lidt i tvivl om hvor meget mælk han ellers skal indtage i løbet af dagen..

Mit andet spørgsmål er mht. putning, hvor jeg som nævnt ammer ham, til han er ikk gider mere, og vender sig om (ligger ...

Annonce

... sammen på vores seng) så bliver han herefter lagt over i egen seng.. det fungerer fint, men jeg ville jo gerne finde et putte ritual hvor far også kunne putte ham :o) Måske du har noget inspiration hertil?

Vi har prøvet at jeg ammer ham, og far overtager når han er færdig, men det var ikk nogen succes, han bliver simpelthen så ked af det. - og vil jo helst at at det skal være dejligt at blive puttet.. :o)

Er lidt i tvivl om hvorvidt han skal have denne amning inden han skal sove, når han spiser en god portion aftensmad ca kl 18 (som regel mos med kød, og lidt til hånden)

Ser frem til dit svar :o)

Hilsen Diana

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder